BMW M550d xDrive Touring (G31)
BMW M550d xDrive Touring (G31) to świetny przykład tego, że połączenie kombi z dieslem potrafi zaskoczyć. Właściciel jednego z egzemplarzy zgłosił się do nas, abyśmy wyposażyli „piątkę” w kilka usprawnień.
Auto napędza już wcześniej wspomniany 3-litrowy silnik diesla, który w tym przypadku legitymował się mocą 406 koni oraz 770 Nm. Już seryjnie mamy do czynienia z naprawdę mocnym zawodnikiem. Naszym pierwszym krokiem była optymalizacja pracy motoru, znana także jako chiptuning. Celem było stworzenie mapy, która pozwoli na rozwinięcie skrzydeł jednostce napędowej, przy jednoczesnym zachowaniu norm bezpieczeństwa. Klient zdecydował się również na kilka zmian wizualnych. Na pierwszy ogień poszły końcówki układu wydechowego. Standardowy zestaw musiał ustąpić miejsca lepiej prezentującemu się pakietowi końcówek autorstwa AC Schnitzer. W efekcie czego, na tyle pojazdu pojawiły się cztery zakończenia wydechu wykonane z wysokiej jakości stali nierdzewnej. Oprócz tego wyposażyliśmy „piątkę” w dokładkę tylnego zderzaka, która idealnie współgra z nowymi końcówkami. Po wszystkich modyfikacjach auto wróciło jeszcze raz na hamownię w celu porównania wyników względem serii. I tutaj zaskoczenie! Z racji ograniczeń sprzętowych na naszej hamowni, a także blokady samego BMW mieliśmy niemałe trudności podczas hamowania pojazdu. 502 KM oraz 903 Nm momentu obrotowego to według nas świetny wynik, który na pewno pozwoli na rozwinięcie skrzydeł podczas długich tras.