Audi S5 4.2 FSI Kompresor TTS

Ostatnio mieliśmy okazję pracować przy Audi S5 4.2 FSI, którego właściciel zainstalował wcześniej zestaw kompresora TTS Rotrex.

Instalacja tego systemu niestety nie przebiegła poprawnie, w wyniku czego samochód spędzał długie miesiące w warsztacie, który nie mógł poradzić sobie z prawidłowym uruchomieniem kompresora i wystrojeniem silnika. Kiedy właściciel S5 stracił cierpliwość postanowił przemierzyć 1800 kilometrów, aby zlecić naszej firmie doprowadzenie do porządku sytuacji z kompresorem w S5.

W stanie, w którym Audi zostało do nas dostarczone, nie nadawało się ono w ogóle do jazdy. Silnik pracował bardzo nierówno, dochodziło do niekontrolowanych detonacji w niektórych cylindrach. Już na początku naszej pracy okazało się, że są problemy z układem wtryskiwania paliwa. Wtryskiwacze i instalacja elektryczna okazały się sprawne jednak wymiany wymagał sterownik silnika, który nie wysyłał sygnału sterującego na niektóre wtryskiwacze. Po montażu nowego sterownika i wystrojeniu silnika pomiary na hamowni wykazały zbyt niskie ciśnienia paliwa na szynie wtryskowej przy wysokich obrotach silnika. Audi ponownie trafiło na serwis gdzie tym razem prześwietliliśmy cały układ paliwowy - zasilanie, pompy, zawory i czujniki. Po odnalezieniu usterki dalsze testy na hamowni pokazały, że problemy udało się wyeliminować - kilkukrotny demontaż i montaż kompresora nie poszedł na marne. Silnik pracuje teraz poprawnie, a wykresy mocy i momentu obrotowego mają odpowiedni przebieg. S5 z kompresorem wygenerowało moc 531 KM i moment obrotowy 569 NM. Uznajemy te wyniki za zadowalające biorąc pod uwagę niskiej jakości paliwo jakim był zapełniony zbiornik paliwa.

Youtube 
Po raz pierwszy na poznańskich targach motoryzacyjnych Motor Show pojawiła się firma Pachura Moto Center ze Środy Wielkopolskiej

WIĘCEJ VIDEO

Facebook 

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.