BMW M3 E92 kompresor G-Power SKII
2014-12-09
Niedawno w nasze ręce trafiło bardzo interesujące auto – BMW M3 E92 wyposażone w kompresor G-Power. Nasze zadanie polegało na diagnostyce samochodu, a w szczególności zestawu kompresora. M3 najpierw trafiło na przegląd serwisowy, po upewnieniu się że pod kątem mechanicznym wszystko gra, sprawdziliśmy moc silnika na hamowni.
Po wykonaniu kilku pomiarów okazało się że mocy jednak brakuje, wynik na poziomie 476 KM i 465 Nm okazał się niezadowalający. Po sprawdzeniu wszystkich możliwych przyczyn okazało się że silnik otrzymuje po prostu zbyt mało paliwa, ciśnienie doładowania także okazało się zbyt małe aby wygenerować większą moc. Postanowiliśmy wykonać upgrade zestawu kompresora do wersji G-Power SK II. Układ paliwowy wyposażyliśmy w dodatkową pompę paliwa, zastosowaliśmy także inne koło pasowe kompresora wraz z nowym paskiem napędowym. Wraz ze zmianami mechanicznymi wgraliśmy także nowe oprogramowanie sterownika silnika. Tak poprawione M3 ponownie trafiło na hamownię, nie mieliśmy żadnych wątpliwości że uda się poprawić pierwszy wynik. I jak się okazało silnik zyskał drugie życie: moc maksymalna wzrosła aż o 112 KM i osiągnęła wartość 588 KM przy 8050 obr/min, moment obrotowy zwiększył się o 78 Nm do wartości 543 Nm przy 6300 obr/min. Operacja została zakończona pełnym sukcesem, czerwone Coupe dołączyło do grona najszybszych „M-Trójek” na świecie.