Przewaga ABT? Ekscytująca walka o tytuł DTM na Norisring

Przewaga ABT? Ekscytująca walka o tytuł DTM na Norisring

Z 14-punktową stratą Kelvin van der Linde zajmuje drugie miejsce w tabeli przed niecierpliwie oczekiwanym finałem DTM na Norisring (oba wyścigi od godziny 13:00 CEST w sobotę i niedzielę, na żywo w SAT.1 i na ran.de). Niemniej jednak mieszkający niedaleko Kempten mieszkaniec RPA może mieć decydującą przewagę w walce o tytuł: z czterech zespołów walczących o tytuł prestiżowego kierowcy, ABT Sportsline ma największe doświadczenie na Norisring.

Krótki tor miejski o długości 2,3 km między Dutzendteich a stadionem Max Morlock ma tylko cztery zakręty. Mimo to tor uznawany jest za jeden z najtrudniejszych w kalendarzu DTM. Trakcja jest tak samo ważna, jak maksymalna skuteczność hamowania, dobra prędkość maksymalna oraz optymalne prowadzenie w szykanie. Decydującą rolę odgrywają również zmieniające się co roku nierówności. Żaden inny tor wyścigowy DTM nie obciąża komponentów tak bardzo na dystansie wyścigu.

Dyrektor techniczny Florian Modlinger i jego załoga doskonale wiedzą, co jest ważne na Norisring i jakie poprawki muszą wprowadzić, mimo że Audi R8 LMS po raz pierwszy rywalizuje na torze ulicznym i ma zupełnie inne wymagania niż samochody wyścigowe niż ABT Sportsline używał wcześniej w DTM na Norisring.

Zespół wziął udział w 25 wyścigach DTM na Norisring od 2000 roku, zdobywając dwanaście miejsc na podium i trzykrotnie wygrywając najbardziej prestiżowy wyścig DTM – na torze nawet czterokrotnie.

Pierwsze zwycięstwo na Norisring w 2002 roku jest szczególnie niezapomniane: przez cały wyścig Laurent Aiello w Abt-Audi TT-R opracowanym przez ABT Sportsline stoczył porywający pojedynek z „Misterem DTM” Berndem Schneiderem w fabrycznym Mercedesie. W ostatnim zakręcie Aiello wykonał decydujący manewr wyprzedzania przy aplauzie kibiców.

Minęło 14 długich lat, zanim Audi wygrało kolejny domowy wyścig na Norisring. Po raz kolejny zwyciężyła drużyna ABT Sportsline, a dwukrotnie: Edoardo Mortara zwyciężył w sobotę w 2016 roku, Nico Müller w niedzielę.

W 2013 roku Mattias Ekström przekroczył linię mety jako zwycięzca, a wielu fanów Audi na trybunach wiwatowało. Szwed został jednak retrospektywnie usunięty z klasyfikacji ze względu na słynną „bramkę na bidon” i odbył się – dopiero drugi raz w historii DTM – wyścig bez zwycięzcy.

Ekström zawsze był niezwykle silny na Norisring, osiem razy stawał na podium dla ABT Sportsline, ale nigdy nie był w stanie spełnić swojego wielkiego marzenia o wygranej na Norisring.

Dla Kelvina van der Linde ten weekend to inne marzenie: chce zdobyć tytuł kierowcy w pierwszej próbie w swoim pierwszym sezonie DTM.

Cytaty przed finałem DTM na Norisring

Thomas Biermaier (Team Principal Team ABT Sportsline): „Norisring to nasz domowy wyścig. Uwielbiamy przyjeżdżać do Norymbergi co roku i byliśmy bardzo rozczarowani, gdy wyścig musiał zostać odwołany w zeszłym roku z powodu Corony. Wspaniale, że Norisring wraca do kalendarza – i to nawet jako finał i z widzami. Atmosfera w Norymberdze jest zawsze wyjątkowa. Wielu fanów, przyjaciół i partnerów ABT Sportsline będzie tam w ten weekend, aby trzymać za nas kciuki. Jako prywatny zespół startujemy w DTM po raz pierwszy od 2003 roku i bilans sezonu jest już dodatni. Ale wciąż mamy oczy na naprawdę wielki cel, nasz pierwszy tytuł kierowcy DTM od 2009 roku. Wszyscy w zespole są bardzo zmotywowani, aby go osiągnąć – tym bardziej po ostatniej niedzieli na Hockenheim.

Kelvin van der Linde (ABT Audi R8 LMS #3): „To będzie wspaniały finał, dokładnie taki, jakiego pragnęli wszyscy fani i kierowcy. Oczekuję fajnej walki z Liamem Lawsonem, którego postrzegam jako naszego głównego rywala na Norisring. Musimy postarać się zdobyć dobre punkty w obu wyścigach, wtedy wszystko jest jeszcze możliwe. Widziałeś na Hockenheim, jak szybko sytuacja punktowa może się zmienić i spodziewam się, że wiele się wydarzy. Znam Norisring z Pucharu Scirocco 2013, który był jakiś czas temu i wciąż muszę przyzwyczaić się do bolidu GT3 w wolnych treningach, ale to nie powinno być problemem. Jestem pewny finału.”

Mike Rockenfeller (ABT Audi R8 LMS #9): „Dla nas jako zespołu i Kelvina jest to oczywiście bardzo ważny wyścig. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby odnieść sukces – także dla Manuela, który miejmy nadzieję, że do tego czasu będzie o krok dalej w powrocie do zdrowia, nawet jeśli nie może go tam być. Tor jest wyjątkowy i krytyczny, zwłaszcza jeśli pada deszcz ze wszystkimi oznaczeniami i liniami. Musisz poczekać i zobaczyć, jakie są warunki. Na Norisring ścigaliśmy się latem, teraz pod koniec roku. Jestem bardzo ciekaw, jak to będzie z autem GT3. Spodziewam się, że będzie tam bardzo ciasno, jak zawsze. Osobiście chcę zrobić wszystko, co w mojej mocy, aby pomóc zespołowi.”

Lucas di Grassi (ABT Audi R8 LMS #37): „Po moim pierwszym weekendzie DTM, gdzie wiele się nauczyłem, nie mogę się doczekać Norisring

Youtube 
Po raz pierwszy na poznańskich targach motoryzacyjnych Motor Show pojawiła się firma Pachura Moto Center ze Środy Wielkopolskiej

WIĘCEJ VIDEO

Facebook 

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.