Audi RS4 B7 stage 2: 440 KM 430 Nm
Kolejna V-ósemka od Audi trafiła w nasze ręce na naprawy i modyfikacje. Tym razem mowa o pięknym Audi RS4 B7. Pomiar na hamowni w serii wykazał spore braki w osiągach silnika: 339 KM i 366 Nm, takie wartości zmobilizowały nas do pracy. Czyszczenie zaworów w obydwu głowicach to obowiązkowa pozycja w V8/V10 FSI. Silnik wymagał jeszcze innych napraw, po uporaniu się z tymi usterkami RS4 ponownie rozpędziliśmy na hamowni, efekt: 397 KM i 392 Nm to już znacznie lepsza dyspozycja tego V8.
W tej formie 4.2 FSI wreszcie można było poddać modyfikacji, w pierwszej kolejności zajęliśmy się modyfikacją układu wydechowego. Wybór padł na Milltek Sport w wersji non resonated. Jest to sportowy układ wydechowy bez środkowych tłumików, tłumiki końcowe wyposażone są w regulowane klapy dźwiękowe. Zwieńczeniem tego układu są duże owalne końcówki „Special 225” w kolorze srebrnym. Po zwiększeniu przepływu spalin zabraliśmy się za silnik, wgranie nowych map w sterowniku silnika dało bardzo dobre rezultaty. Ostatni pomiar na hamowni wykazał 440 KM i 430 Nm. Operacja uzdrowienia RS4 zakończona sukcesem, odzyskaliśmy 100 KM i 74 Nm.