New Praga R1

2021-01-26

W minionym czasie, na rynku pojawiła się nowa Praga R1. Jeżeli interesuje Was carbonowy monocoque, turbodoładowany 2-litrowy silnik generujący 365 KM oraz masa 643 kilogramów, zapraszamy do artykułu i bliższego zapoznania się z najnowszą Pragą.

Pomimo, że samochód zachował swoją charakterystyczną sylwetkę, każdy panel jego nadwozia jest nowy. Przeprojektowany tylny spoiler wytwarza 15% więcej siły docisku, przy zmniejszeniu oporu powietrza o 5%. R1 w dalszym ciągu napędzana jest 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem generującym 365 KM, co w połączeniu z masą 643 KG, wytwarza przeciążenie boczne na poziomie 3G! Najnowsza Praga została zaprojektowana z myślą o łatwości konserwacji i może być obsługiwany przez jednego mechanika, a wszystko przez duże ale lekkie carbonowe panele nadwozia. Praga nie zapomniała o przystosowaniu R1 do wyścigów wytrzymałościowych, przez co otrzymała o 50% większy bak oraz poprawiono przednie światła w kierunku wyścigów nocnych. Ponadto w kokpicie dodano wiele elementów sterujących, które umożliwiają kierowcy monitorowanie między innymi ciśnienia paliwa oraz płynu chłodzącego. Filozofia lekkości, jaką wybrał producent, sprawia że spadło również zużycie opon oraz zmniejszyły się wytwarzane naprężenia co jest równoznaczne ze spadkiem kosztów eksploatacji. Praga R1 jest autem doskonałym dla amatorów jak i profesjonalistów. 

Powrót do listy aktualności

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2011 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.