Audi S6 V10 Stage 1

2014-02-21

Następny silnik V10 od Audi poddaliśmy w naszym serwisie zabiegom uzdrawiająco wzmacniającym. Tym razem na hamowni zagościło piękne błękitne S6 5.2 V10 Avant. Nie pierwszy raz napotykamy problemy silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa z gromadzeniem się nagaru w głowicach, zanim zaczęliśmy działać zmierzyliśmy Audi na hamowni w celu sprawdzenia jak ten mankament FSI wpływa na jego osiągi.

Pomiar wykazał pewne braki w mocy: 393 KM i 475 Nm to aż o 42 KM i 64 Nm mniej niż obiecuje producent. Po wyczyszczeniu głowic silnika z nalotu przygotowaliśmy nowe mapy sterownika. Audi S6 otrzymało także układ wydechowy Milltek Sport cat-back oraz sportowe filtry powietrza. Po tych zabiegach pomiar na hamowni dał znacznie lepsze rezultaty: moc maksymalna 432 KM i moment obrotowy 520 Nm. Fabryczny ogranicznik prędkości został usunięty, dzięki temu Audi S6 rozpędza się teraz do ponad 300 km/h przy akompaniamencie potężnego dźwięku silnika V10.

Powrót do listy aktualności

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2011 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.