Audi S5 4.2 FSI Kompresor TTS
2015-07-29
Ostatnio mieliśmy okazję pracować przy Audi S5 4.2 FSI, którego właściciel zainstalował wcześniej zestaw kompresora TTS Rotrex.
Instalacja tego systemu niestety nie przebiegła poprawnie, w wyniku czego samochód spędzał długie miesiące w warsztacie, który nie mógł poradzić sobie z prawidłowym uruchomieniem kompresora i wystrojeniem silnika. Kiedy właściciel S5 stracił cierpliwość postanowił przemierzyć 1800 kilometrów, aby zlecić naszej firmie doprowadzenie do porządku sytuacji z kompresorem w S5.
W stanie, w którym Audi zostało do nas dostarczone, nie nadawało się ono w ogóle do jazdy. Silnik pracował bardzo nierówno, dochodziło do niekontrolowanych detonacji w niektórych cylindrach. Już na początku naszej pracy okazało się, że są problemy z układem wtryskiwania paliwa. Wtryskiwacze i instalacja elektryczna okazały się sprawne jednak wymiany wymagał sterownik silnika, który nie wysyłał sygnału sterującego na niektóre wtryskiwacze. Po montażu nowego sterownika i wystrojeniu silnika pomiary na hamowni wykazały zbyt niskie ciśnienia paliwa na szynie wtryskowej przy wysokich obrotach silnika. Audi ponownie trafiło na serwis gdzie tym razem prześwietliliśmy cały układ paliwowy - zasilanie, pompy, zawory i czujniki. Po odnalezieniu usterki dalsze testy na hamowni pokazały, że problemy udało się wyeliminować - kilkukrotny demontaż i montaż kompresora nie poszedł na marne. Silnik pracuje teraz poprawnie, a wykresy mocy i momentu obrotowego mają odpowiedni przebieg. S5 z kompresorem wygenerowało moc 531 KM i moment obrotowy 569 NM. Uznajemy te wyniki za zadowalające biorąc pod uwagę niskiej jakości paliwo jakim był zapełniony zbiornik paliwa.