Nowe "serce" dla VW Golf V 2.0 TDI

2012-01-13

Oto niektórym doskonale znany nasz demonstracyjny samochód VW Golf V 2.0 TDI, nad którym ponownie pracowaliśmy.

A tak oto wygląda historia tego niesamowitego auta...

Pierwszy zabieg, tradycyjnie w naszej firmie, poszedł w stronę zwiększenia mocy samochodu. Auto seryjne z silnikiem 1.9 TDI 90KM na hamowni wykazało się sporym „giftem„ z fabryki osiągając moc 106 KM i moment obrotowy na poziomie 233Nm, po chiptuningu zmierzyliśmy 144KM i 305 Nm.

Teraz samochód jeździ na wyjątkowych pięcioramiennych 19 calowych kutych felgach Abt model BR z oponami 225/35 R19, zamontowano także sportowe sprężyny obniżające auto o 25mm. Samochód przeszedł także małą przebudowę przedniej części, która została zmieniona na wersję GTI w celu uzyskania lepszego chłodzenia komory silnika. Tak zbudowane auto wyposażyliśmy w piękny pakiet aerodynamiczny Abt Sportsline. Agresywna dokładka przedniego zderzaka GTI znacznie zbliża wizualnie auto do podłoża, do kompletu zamontowane są boczne progi, dynamicznie stylizowana tylna lotka oraz nowy kompletny układ wydechowy o średnicy 2,75” z poczwórnym końcowym tłumikiem Abt Sportsline, który daje niespotykane basowe brzmienie dieslowskiej jednostce napędowej. We wnętrzu także czuć dotyk eleganckiego tuningu Abt Sportsline - pojawiły się nowe subtelne detale - sportowa gałka zmiany biegów obszyta skórą połączoną z polerowanym aluminium, dywaniki z dużym logo Abt Sportsline oraz sportowa skórzana kierownica od wersji GTI ze znaczkiem Abt Sportsline. Seryjne wnętrze ustąpiło miejsca kompletnemu wyposażeniu z wersji GTI. Po tych zmianach samochód prezentuje się wyjątkowo dynamicznie i atrakcyjnie, i z całą pewnością jest jednym z najładniej tuningowanych Golfów.

Zestaw audio to propozycja multimedialna z najwyższej półki. Sercem całego zestawu jest jednostka sterująca  ALPINE iXA-W407BT z możliwością podłączenia iPODa, do której dodatkowo podłączono zmieniarkę DVD ALPINE DHA- S690, monitor ALPINE PKG – 850P oraz nawigację ALPINE NVE-M300P. Za najwyższą jakość dźwięku odpowiada procesor ALPINE PXA-H100 , który zapewnia niedostępną do tej pory precyzję odtwarzania dźwięku w samochodzie i korzysta z zaawansowanych, profesjonalnych technologii regulacji dźwięku, w tym procesora MultEQ, dokonującego pomiaru właściwości akustycznych Twojego samochodu i przetwarzającego dźwięk precyzyjnie i automatycznie! Zestaw przednich głośników to trójdrożny system Boston ACOUSTICS PRO 6.53 połączonych za pośrednictwem pasywnych zwrotnic Boston ACOUSTICS w Bi-ampingu, który napędzają dwa wzmacniacze dwukanałowe MTX Thunder 8302. Trzeci wzmacniacz MTX Thunder 8302 odpowiedzialny jest za najniższe tony i „napędza” dwa zamontowane w bagażniku subwoofery Phase Linear Aliante 10”.  Sekcja wzmacniaczy wraz z procesorem została zamontowana w podświetlonej zabudowie w bagażniku.

Kolejna porcja ulepszeń objęła montaż maski przedniej z kompozytu z włókien węglowych i kompletny zestaw zawieszenia z Golfa V GTI. Zmieniono także kompletny układ hamulcowy na wersję z Golfa V GTI z  przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 312mm.

Naszym kolejnym krokiem w celu udoskonalenia tego auta była zamiana silnika. Wymieniliśmy silnik 1.9 TDI (BXF - 90 KM) na jednostkę 2.0 TDI (BKD - 140 KM). Poprzedni silnik bezawaryjnie pokonał 150 tys. km.
Następnie dołożyliśmy mu mocy. Seryjne 140 KM i 325 Nm ustąpiło miejsca 185 KM i 403 Nm.

Dopełnieniem wszystkich zmian było nałożenie lakieru White Balloon z palety Lamborghini.

Stage 3: 

Seryjne parametry tego auta to 106 KM i 233 Nm. Po dokonaniu wszystkich modyfikacji uzyskaliśmy niebagatelne + 137KM i +216 Nm, co razem daje 243KM, 449 Nm!

Powrót do listy aktualności

Youtube 
Po raz pierwszy na poznańskich targach motoryzacyjnych Motor Show pojawiła się firma Pachura Moto Center ze Środy Wielkopolskiej

WIĘCEJ VIDEO

Facebook 

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.